Skip to main content

Metoda średniej ruchomej metody przepływu


Można argumentować, że zysk nie zawsze daje użyteczny lub znaczący obraz działalności firmy. Czytelnicy sprawozdań finansowych spółek mogą zostać wprowadzeni w błąd przez raportowany wynik finansowy. Akcjonariusze mogą sądzić, że jeśli firma osiągnie zysk po opodatkowaniu na poziomie 100 000, to jest to kwota, którą może zapłacić jako dywidendę. O ile spółka nie dysponuje wystarczającymi środkami pieniężnymi, aby utrzymać działalność, a także wypłacić dywidendę, oczekiwania akcjonariuszy byłyby błędne. Przetrwanie firmy zależy nie tylko od zysków, ale może bardziej od jej zdolności do spłaty długów w terminie ich wymagalności. Takie płatności mogą obejmować pozycje zysków i strat, takie jak zakupy materiałów, płace, odsetki i podatki itp., Ale także płatności kapitałowe na nowe środki trwałe i spłatę kapitału pożyczkowego, gdy jest to wymagalne (np. W przypadku wykupu papierów dłużnych). Niniejszy rozdział ma na celu wyjaśnienie: 183 Cel, wykorzystanie i budowa wyciągów z przepływów pieniężnych 183 Znaczenie i obliczenia źródła i zastosowania rachunku funduszy oraz ich znaczenia dla biznesu 183 Dyskusja na temat kredytów i rodzajów pożyczek dostępnych dla przedsiębiorstwa 183 Objaśnienie kosztu funduszy i kapitału 183 Znaczenie i kalkulacja kosztów posiadania, w tym amortyzacja, odsetki, naprawy, podatki i ubezpieczenia. Przepływy pieniężne to jeden z najważniejszych elementów przetrwania firmy. Może być dodatnia lub ujemna, co jest oczywiście najbardziej niepożądaną sytuacją. Rozdział rozwija koncepcję przepływu gotówki, a następnie pokazuje, w jaki sposób można wykorzystać fundusze w przedsiębiorstwie. Fundusze są generowane nie tylko wewnętrznie, ale mogą być generowane zewnętrznie, a więc rozdział kończy się dyskusją o funduszach generowanych zewnętrznie. Celem sprawozdania z przepływów pieniężnych powinno być udzielenie użytkownikom pomocy: 183 oceny zdolności spółki do generowania dodatnich przepływów pieniężnych w przyszłości 183 w celu oceny jej zdolności do wywiązywania się z zobowiązań do obsługi kredytów, wypłaty dywidend itp. 183 w celu oceny przyczyn różnic pomiędzy raportowanymi a powiązanymi przepływami pieniężnymi 183 w celu oceny wpływu na główne transakcje w danym roku. W związku z tym w sprawozdaniu stwierdza się zmiany w środkach pieniężnych i ich ekwiwalentach, a nie w kapitale obrotowym. Rachunek przepływów pieniężnych metody pośredniej Rysunek 3.1 pokazuje rachunek przepływów pieniężnych pro forma. Rysunek 3.1 Rachunek przepływów pieniężnych pro forma Rachunek przepływów pieniężnych za rok zakończony 31 grudnia 19X4 Uwaga: Wszelkie transakcje, które nie powodują przepływu środków pieniężnych, nie powinny być wykazywane w zestawieniu. Ruchy w gotówce lub ekwiwalenty środków pieniężnych nie powinny być zgłaszane. Często trudno jest pojąć, czym jest gotówka i jakie są ekwiwalenty gotówki. Środki pieniężne nie muszą być fizycznymi pieniędzmi, które mogą przyjmować inne formy: a) Środki pieniężne w kasie i depozyty płatne na żądanie w dowolnym banku lub instytucji finansowej. b) Ekwiwalenty środków pieniężnych: krótkoterminowe inwestycje o wysokiej płynności, łatwo wymienialne na znane kwoty środków pieniężnych, które są obarczone niewielkim ryzykiem zmiany wartości. c) Działalność operacyjna: główna działalność prowadząca do uzyskania przychodów spółki i inne działania, które nie są działalnością inwestycyjną lub finansową. Uzgodnienie zysku operacyjnego wykazanego w rachunku zysków i strat z przepływami pieniężnymi netto z działalności operacyjnej musi wykazać zmiany stanu zapasów, dłużników i wierzycieli związane z działalnością operacyjną. d) Zwroty z inwestycji i obsługi finansów. Wpływy pieniężne z tych źródeł obejmują: i) otrzymane odsetki, a także wszelkie powiązane podatki odzyskane, oraz ii) otrzymane dywidendy. Wypływy pieniężne z tych źródeł obejmują: i) odsetki zapłacone ii) wypłacone dywidendy iii) element odsetkowy płatności leasingu finansowego. e) Opodatkowanie: Te przepływy pieniężne będą przekazywane do i z organów podatkowych w związku z przychodami i zyskami kapitałowymi spółki, np. podatkiem dochodowym od osób prawnych. f) Działalność inwestycyjna: nabycie i zbycie aktywów długoterminowych i innych inwestycji nieuwzględnionych w ekwiwalentach środków pieniężnych. Wpływy gotówkowe obejmują: i) wpływy ze sprzedaży lub rozdysponowania środków trwałych (lub inwestycje w bieżące aktywa) ii) wpływy ze sprzedaży inwestycji w jednostkach zależnych pomniejszone o środki pieniężne lub ich ekwiwalenty przeniesione w ramach sprzedaży iii) wpływy ze sprzedaży inwestycji w pozostałych jednostkach iv) wpływy ze spłaty lub sprzedaży pożyczek udzielonych innym podmiotom. Płatności gotówkowe obejmują i) płatności związane z nabyciem środków trwałych, ii) płatności z tytułu nabycia udziałów w jednostce zależnej, po odjęciu salda środków pieniężnych i ich ekwiwalentów, iii) płatności związane z nabyciem inwestycji w inne podmioty, iv) zaciągnięte kredyty i płatności z tytułu nabycia długów innych podmiotów. g) Finansowanie: działania powodujące zmiany w wielkości i strukturze kapitału własnego oraz pożyczek przedsiębiorstwa. Finansowanie wpływów pieniężnych obejmuje: i) wpływy z emisji akcji lub innych instrumentów kapitałowych, ii) wpływy z emisji obligacji, pożyczek, obligacji i tak dalej. Finansowanie wypływów środków pieniężnych obejmuje: i) spłaty pożyczonych kwot ii) element kapitału z tytułu leasingu finansowego iii) płatności z tytułu nabycia lub umorzenia jednostek uczestnictwa. Teraz spróbuj wykonać ćwiczenie 3.1. Ćwiczenie 3.1 Rachunek przepływów pieniężnych Poniżej przedstawiono rachunki TPK Pvt Ltd na dzień 31 grudnia 19X4 i 19X5. RACHUNKI ZYSKÓW I STRAT ZA 3 LATA DO 31 GRUDNIA Przygotuj rachunek przepływów pieniężnych za rok obrotowy do 31 grudnia 19X5. Chociaż wyciągi z przepływów pieniężnych zastąpiły teraz zestawienia źródeł i zastosowania funduszy, wyciągi z przepływu środków pieniężnych mogą nie zniknąć całkowicie. Niektóre firmy lub branże będą nadal uważać instrukcje przepływu funduszy za przydatne i przydatne. Z tego powodu konieczne jest zbadanie sprawozdań przepływu środków. Wyciągi środków na bazie gotówkowej Wyciągi z funduszy na zasadzie kasowej można przygotować, klasyfikując i konsolidując: a) zmiany w bilansie netto, które występują między dwiema punktami w czasie, w kierunku zmian, które zwiększają środki pieniężne i zmiany, które zmniejszają środki pieniężne b) z rachunku zysków i strat oraz nadwyżka (rachunek zysków i strat), czynniki, które zwiększają środki pieniężne i czynniki, które zmniejszają środki pieniężne oraz c) informacje w formie wyciągu z rachunku zysków i strat. Krok (a) obejmuje porównywanie dwóch odpowiednich zestawień bilansowych obok siebie, a następnie obliczanie zmian na różnych rachunkach. Źródła funduszy, które zwiększają środki pieniężne Źródła środków finansowych, które zwiększają środki pieniężne, przedstawiają się następująco: 183 spadek wartości aktywów trwałych innych niż środki pieniężne lub środki trwałe 183 zmniejszenie aktywów trwałych o 183 EUR, wzrost netto dowolnego zobowiązania 183 pochodzi ze sprzedaży preferowanych lub zwykłe 183 fundusze zapewnione przez operacje (które zwykle nie są wyrażone bezpośrednio w rachunku zysków i strat). Aby określić fundusze dostarczane przez operacje, musimy dodać amortyzacji z powrotem do dochodu netto po opodatkowaniu. Innymi słowy, przypuśćmy, że mamy: Dochód netto po opodatkowaniu firmy, istnienie i amortyzacja (wydatek bezgotówkowy), czyli Wtedy, fundusze dostarczone przez operacje takiej firmy zostaną uzyskane poprzez dodanie wartości dwóch powyższych pozycji tj. 850,500. W związku z tym dochód netto spółki zwykle pomniejsza wartość środków pieniężnych dostarczanych przez operacje o wartość amortyzacji - w tym przypadku o 100 500. Ale wtedy amortyzacja nie jest źródłem funduszy, ponieważ środki są generowane tylko z operacji. W związku z tym, jeśli firma poniesie stratę operacyjną przed amortyzacją, środki nie zostaną przyznane bez względu na wielkość odpisów amortyzacyjnych. Zastosowanie funduszy firmy zwykle obejmuje: 183 wzrost netto w jakimkolwiek aktywem innym niż środki pieniężne lub środki trwałe 183 wzrost brutto środków trwałych 183 spadek netto dowolnego zobowiązania 183 przejście na emeryturę lub zakup akcji i 183 wypłatę dywidend pieniężnych . Aby uniknąć podwójnego liczenia, zwykle obliczamy zmiany brutto w środkach trwałych poprzez dodanie amortyzacji za dany okres do wartości netto środków trwałych na koniec daty sprawozdania finansowego i odejmiemy od powstałej kwoty wartości netto środków trwałych na początku daty sprawozdania finansowego. Reszta odzwierciedla zmianę brutto środków trwałych za dany okres. Jeżeli reszta jest dodatnia, oznacza to wykorzystanie funduszy, jeśli jest ujemna, stanowi źródło funduszy. Po obliczeniu wszystkich źródeł i aplikacji funduszy można je ułożyć w formularzu oświadczenia, abyśmy mogli je lepiej przeanalizować. Teraz wypróbuj ćwiczenia 3.2 i 3.3 Ćwiczenie 3.2 Źródło i zastosowanie funduszy I Poniżej podano kilka różnych źródeł i wniosków funduszy finansujących przedmiot celowo rozproszonych dla Przedsiębiorstwa Agrobiznesu K za rok zakończony 31 grudnia 19X8. 1) Zidentyfikuj je jako źródła i aplikacje funduszy i ułóż je we właściwy sposób za pomocą Źródeł funduszy po lewej stronie i Aplikacji po prawej stronie zestawienia w tabeli dla tego okresu. 2) Krótko skomentuj niektóre z zastosowań zestawienia tabelarycznego. Uwaga: Powyższe dane są oparte na bilansie i rachunku zysków i strat Spółki K, które nie zostały wykazane w tym ćwiczeniu. Ćwiczenie 3.3 Źródła i zastosowania środków II Wykorzystanie danych i informacji w raportach rocznych (w szczególności bilansu i zestawieniach dochodów) Cerial Marketing Board przewidzianych na lata 1993 i 1992: a) obliczyć i zidentyfikować źródła i zastosowania funduszy parastatycznych dla lat 1992 i 1993 oraz b) ułóż je w źródłach i wnioskach o fundusze na rok 1993. Fundusze (lub kapitał) to zbiorowy termin stosowany do asortymentu produkowanych środków produkcji, które zostały wyprodukowane. Fundusze można zasadniczo podzielić na kapitał operacyjny (lub pracujący) (różnica między aktywami obrotowymi a zobowiązaniami bieżącymi) oraz kapitał własny (lub inwestycyjny). Kapitał obrotowy w przedsiębiorstwie lub firmie zazwyczaj odnosi się do nakładów produkcyjnych, które zwykle zużywają się w ciągu roku produkcyjnego. Z drugiej strony, kapitał inwestycyjny (lub fundusze) odnosi się do trwałych zasobów, takich jak maszyny i budynki, w których zainwestowane pieniądze są wiązane przez kilka lat. Fundusze są zwykle kwantyfikowane pod względem wartości pieniężnej. Wykorzystanie funduszy, w szczególności kapitału pożyczonego, jest zwykle zależne od wielu czynników, a mianowicie: alternatywnych żądań dotyczących dostępności kredytu, a także w razie potrzeby czasu i stopy procentowej należnego od niej rodzajów pożyczek, które mogą być potrzebne do jej wygenerowania, oraz koszt funduszy i koszt posiadania przedsiębiorstwa. W związku z tym staranne planowanie kredytu ma zasadnicze znaczenie dla powodzenia każdej firmy. Ogólnie rzecz biorąc, wymaga to zastosowania tego, co w strategicznym zarządzaniu firmą stało się znane jako strategiczny czteroczynnikowy model o nazwie SORS. Litery składające się na SORS oznaczają: - 183 Planowanie strategiczne (S) 183 Planowanie organizacyjne (O) 183 Wymagania dotyczące zasobów (R) 183 Kontrola strategiczna (S). Rysunek 3.2 podsumowuje uproszczoną matrycę współdziałających czynników i części składowych, które składają się na SORS. Ogólnie rzecz biorąc, na SORS wpływ mają cztery główne czynniki: środowisko zewnętrzne, środowisko wewnętrzne, kultura organizacyjna i dostępność zasobów (zwłaszcza funduszy). Te cztery czynniki współdziałają, tworząc cztery powiązane ze sobą elementy, które zwykle decydują o sukcesie lub niepowodzeniu danej firmy. Są to: a) otoczenie konkurencyjne, b) ciąg strategiczny, c) dynamika rynku produktowego, d) pozycja konkurencyjna i restrukturyzacja. Właściwa i pragmatyczna manipulacja tymi czterema częściami składowymi wymaga: 183 oceny środowiska zewnętrznego 183 przyjmowania strategii przywództwa 183 strategicznego planowania finansów przedsiębiorstwa. Celem tego tekstu nie jest omówienie wszystkich elementów podsumowanych na rysunku 3.1. Zamiast tego głównym problemem jest właściwe zrozumienie analizy finansowej dla planowania strategicznego. W zarządzaniu strategicznym wymaga to rzetelnej analizy finansowej wspartej programowaniem funduszy strategicznych, prognozami podstawowymi (lub budżetowaniem), analizą typu "co-jeśli" (drzewo decyzyjne) i analizą ryzyka. Ta książka stara się objąć wszystkie te obszary. Alternatywne sposoby wykorzystania funduszy Radzenie sobie z alternatywami to właśnie zarządzanie. Niektóre narzędzia do oceny alternatyw (np. Budżety częściowe, budżety przepływów pieniężnych i sprawozdania finansowe) są omówione w niniejszym tekście. Zakłada się, że większość osób jest już zaznajomiona z analizą, która zwykle prowadzi do znacznych decyzji dotyczących wykorzystania kapitału w różnych firmach. Podkreślono jednak niektóre z tych punktów w całej książce, ponieważ tła przedsiębiorstwa różnią się, a to, co jest uważane za główne decyzje dotyczące wykorzystania kapitału, zależy od wielkości przedsiębiorstw. Na przykład 50 000 wydatków może być znaczące dla jednej firmy i mieć niewielkie znaczenie dla innej. Wykres 3.2 Strategiczny model czteroczynnikowy Prawie każdy jest zaznajomiony ze znacznym zapotrzebowaniem na kapitał lub fundusze we wszystkich formach działalności. Oczywiście to nie wszystko musi być własnością kapitału. Ocena odnoszących sukcesy firm wykazała, że ​​wielu z nich działa z 50% lub więcej kapitałem wynajętym lub pożyczonym. Presja na wzrost firm będzie prawdopodobnie kontynuowana, a te firmy prawdopodobnie będą rosły szybciej, niż będzie to możliwe dzięki ponownemu inwestowaniu własnych rocznych oszczędności z samego dochodu netto. Tak więc, ponieważ zapotrzebowanie na kredyt będzie nadal rosło, staranne planowanie kredytu i decyzje kredytowe mają ogromne znaczenie dla firm marketingowych w każdym kraju. Kredyty i rodzaje kredytów Kredyt to zdolność do zaciągania pożyczek. Jest to prawo do zaciągania długów za towary i usługi i spłaty zadłużenia w określonym, określonym czasie. Udzielanie kredytów spółce oznacza, że ​​firma może wykorzystywać towar produkcyjny, gdy jest opłacana. Poza faktem, że fundusze generowane w ramach działalności gospodarczej są zwykle niewystarczające do zaspokojenia rosnącej produkcji i innej działalności, kredyt jest często wykorzystywany w celu: 183 zwiększenia zwrotu z kapitału własnego 183 umożliwiającego bardziej wydajne wykorzystanie pracy 183 zwiększenie dochodów. Proces korzystania z zasobów pożyczonych, dzierżawionych lub wspólnych przedsięwzięć od kogoś innego nazywa się dźwignią finansową. Korzystanie z dźwigni zapewnianej przez kogoś innego kapitału pomaga firmie użytkownika iść dalej niż w przeciwnym razie. Na przykład firma, która sprzedaje 1000 i pożycza dodatkowe 4000, wykorzystuje 80 dźwigni. Celem jest zwiększenie całkowitego dochodu netto i zwrotu z kapitału własnego spółki. Pożyczone środki nazywane są ogólnie pożyczkami. Istnieją różne sposoby klasyfikacji pożyczek, a mianowicie: 183 w terminach płatności, np. płatność w stosunku do pojedynczej płatności 183 w terminach płatności, np. krótkookresowe w stosunku do pośredniego lub długoterminowego 183 w sposób zgodny z warunkami bezpieczeństwa, np. zabezpieczone w stosunku do niezabezpieczonych 183 w warunkach płatności odsetek, np. proste zainteresowanie kontra dodatek, a rabat, kontra balon. Na podstawie powyższej klasyfikacji istnieje dwanaście powszechnych rodzajów pożyczek, a mianowicie: pożyczki krótkoterminowe, pożyczki średnioterminowe, pożyczki długoterminowe, pożyczki niezabezpieczone, pożyczki zabezpieczone, kredyty ratalne, pożyczki jednorazowe, kredyty o zwykłym oprocentowaniu kredyty odsetkowe, rabaty lub pożyczki przedne, kredyty balonowe i pożyczki amortyzowane. Pożyczki krótkoterminowe to kredyty, które zazwyczaj spłacane są w ciągu roku lub krócej. Pożyczki krótkoterminowe są zwykle wykorzystywane do finansowania zakupu środków produkcji, wynagrodzeń za pracę najemną, maszyn i urządzeń oraz kosztów utrzymania rodziny. Zazwyczaj pożyczkodawcy oczekują spłaty pożyczek krótkoterminowych po realizacji ich celów, np. po spodziewanej sprzedaży produkcji. Pożyczki na prowadzenie działalności produkcyjnej, np. oczekuje się, że bawełna dla firmy Cotton Company z Zimbabwe (COTCO) i wołowiny dla Zimbabwe (CSC) będą sam się likwidować. Innymi słowy, chociaż nakłady są zużyte w produkcji, dodatkowe zyski z ich wykorzystania spłaci pożyczone pieniądze na zakup wkładów wraz z odsetkami. Oczekuje się również, że od osób zajmujących kierownicze stanowiska uznana zostanie premia za ryzyko i powrót do zarządzania pracą. Z drugiej strony kredyty na produkty o charakterze inwestycyjnym, takie jak maszyny, najprawdopodobniej nie będą w perspektywie krótkoterminowej same się likwidować. Pożyczki na pokrycie kosztów utrzymania rodziny nie podlegają samospłacaniu i muszą pochodzić z dochodu pieniężnego netto po opłaceniu wszystkich zobowiązań pieniężnych. Kredyty średnioterminowe (IT) są przedłużane na kilka lat, zwykle od jednego do pięciu lat. Ten rodzaj kredytu jest zwykle wykorzystywany na zakupy budynków, urządzeń i innych środków produkcji, które wymagają więcej niż jednego roku, aby wygenerować wystarczające zwroty w celu spłaty pożyczki. Pożyczki długoterminowe to pożyczki, których spłata przekracza pięć do siedmiu lat i może trwać do 40 lat. Ten rodzaj kredytu jest zwykle rozszerzany na aktywa (takie jak grunty), które mają długi okres produktywności w branży. Niektóre programy poprawy gruntów, takie jak wyrównywanie terenu, ponowne zalesianie, oczyszczanie gruntów i budowa dróg odwadniających są zwykle finansowane z długoterminowego kredytu. Pożyczki niezabezpieczone to kredyty udzielane przez kredytodawców na innej podstawie niż spłata przez pożyczkobiorcę spłaty. Kredytobiorca nie musi oferować zabezpieczenia, a kredytodawca polega na reputacji kredytowej. Pożyczki niezabezpieczone zwykle mają wyższą stopę procentową niż pożyczki zabezpieczone i mogą być trudne lub niemożliwe do zorganizowania dla firm o słabej historii kredytowej. Pożyczki zabezpieczone to pożyczki, które obejmują zastaw niektórych lub wszystkich aktywów firmy. Pożyczkodawca wymaga zabezpieczenia jako zabezpieczenia dla swoich deponentów przed ryzykiem związanym z planowanym wykorzystaniem pożyczonych środków. Pożyczkobiorca może być w stanie targować się o lepsze warunki, wystawiając zabezpieczenia, co jest sposobem na zabezpieczenie obiecujących spłatę. Kredyty ratalne to pożyczki, w których pożyczkobiorca lub klient kredytowy spłaca ustaloną kwotę za każdy okres (tydzień, miesiąc, rok) do momentu rozliczenia pożyczonej kwoty. Kredyt ratalny jest podobny do kredytu w rachunku kredytowym, ale zazwyczaj wiąże się z formalną umową prawną na określony czas z określonymi płatnościami. Za pomocą tego planu pożyczkobiorca zazwyczaj wie dokładnie, ile zostanie zapłacone i kiedy. Kredyty jednorazowe to pożyczki, w których pożyczkobiorca nie płaci kapitału, dopóki kwota nie jest należna. Ponieważ firma musi ostatecznie spłacić dług, ważne jest, aby mieć samodyscyplinę i uczciwość zawodową, aby odłożyć pieniądze, aby móc to zrobić. Ten rodzaj pożyczki jest czasem nazywany pożyczką ryczałtową i zazwyczaj spłacany jest w mniej niż rok. Proste pożyczki odsetkowe to pożyczki, w których odsetki są płacone od niespłaconego salda kredytu. Tak więc pożyczkobiorca jest zobowiązany do zapłaty odsetek tylko od rzeczywistej kwoty zaległych pieniędzy i tylko za faktyczny czas wykorzystania pieniędzy (np. 30 dni, 90 dni, 4 miesiące i 2 dni, 12 lat i jeden miesiąc). Dodatkowymi pożyczkami odsetkowymi są kredyty, w których pożyczkobiorca płaci odsetki od pełnej kwoty pożyczki za cały okres kredytowania. Odsetki są naliczane od kwoty kredytu w chwili jej dokonania, a następnie dodawane. Otrzymana suma kwoty głównej i odsetek jest następnie dzielona równo przez liczbę płatności, które mają zostać dokonane. Spółka płaci zatem odsetki od wartości nominalnej banknotu, chociaż korzysta z części salda początkowego dopiero po rozpoczęciu płatności głównych. Ten rodzaj pożyczki jest czasem nazywany pożyczką o stałej stopie procentowej i zwykle skutkuje wyższą stopą procentową niż określona. Zyski lub pożyczki z góry są pożyczkami, w których odsetki są naliczane, a następnie odejmowane od kwoty głównej w pierwszej kolejności. Na przykład, 5 000 kredytów dyskontowych o wartości 10 na jeden rok spowodowałoby, że pożyczkobiorca otrzyma tylko 4500, a 5000 długu zostanie spłacone, zgodnie z określeniem, do końca roku. Przy pożyczce rabatowej pożyczkodawca udziela rabatu lub odlicza odsetki z góry. W związku z tym efektywne oprocentowanie kredytów dyskontowych jest zwykle znacznie wyższe niż (w rzeczywistości ponad dwukrotnie) określone stopy procentowe. Pożyczki balonowe to pożyczki, które zwykle wymagają jedynie wypłaty odsetek w każdym okresie, aż do ostatecznej płatności, gdy wszystkie kwoty kapitału są należne od razu. Są one czasami określane jako ostatnia należna płatność i mają koncepcję, która jest taka sama jak pojedyncza pożyczka, ale termin spłaty dla głównego zobowiązanego może wynosić pięć lat lub więcej w przyszłości, a nie zwyczajowe 90 dni lub 6 miesięcy. dla pojedynczej pożyczki płatniczej. W niektórych przypadkach główna płatność jest dokonywana za każdym razem, gdy odsetki są płacone, ale ponieważ płatności główne nie amortyzują (spłacają) pożyczki, duża kwota jest wymagalna w dniu spłaty pożyczki. Pożyczki amortyzowane to częściowy plan spłat, w którym część kwoty pożyczki i odsetki od niespłaconego kapitału spłacane są co roku. Standardowy plan amortyzacji, stosowany w wielu pośrednich i długoterminowych pożyczkach, wymaga równych płatności w każdym okresie, przy czym większa część każdej następnej płatności odpowiada kwocie głównej, a niewielka kwota stanowią odsetki. Harmonogram spłat standardowej 10-letniej pożyczki amortyzowanej w wysokości 10 000 w 7 przedstawiono w tabeli 3.1. Stała roczna cecha płatności amortyzacji pożyczki jest podobna do opisanego powyżej dodatku do kredytu, ale wiąże się z mniejszymi odsetkami, ponieważ jest wypłacana tylko od niespłaconego salda pożyczki, podobnie jak w przypadku zwykłych odsetek. Tabele amortyzacji służą do określenia regularnej płatności za zamortyzowaną pożyczkę. Roczna spłata 1 424 EUR za 10-letnią pożyczkę została ustalona przy użyciu współczynnika amortyzacji (AF) wynoszącego 0,1424 i pomnożenia tego przez 10 000 wartości nominalnej pożyczki. Odpowiednią procedurą sporządzania harmonogramu zgodnie z tabelą 3.1 jest: a) odczytanie współczynnika amortyzacji z tabeli amortyzacji dla danego oprocentowania w danym roku, w którym spodziewany jest kredyt, b) obliczenie całkowitej kwoty płatności na koniec okresu każdego roku c) następnie, z roku na rok, obliczać roczne odsetki do zapłacenia w saldzie kwoty głównej d) uzyskać roczną wypłatę kapitału poprzez odjęcie obliczonych rocznych odsetek od całkowitej płatności na koniec roku. Powtórz procedurę dla każdego z zaangażowanych lat. Teraz spróbuj wykonać ćwiczenie 3.4. Tabela 3.2 Amortyzacja 10.000 pożyczek w ciągu 10 lat według równych rat rocznych 7 odsetki Ćwiczenie 3.4. Amortyzowana pożyczka Załóżmy, że nowa maszyna jest finansowana przez Dairiboard z Zimbabwe Ltd z 18-letnią pożyczką o wartości 25 000 z 9 stopami procentowymi. Uzyskaj harmonogram amortyzacji, aby pokazać, w jaki sposób Dairiboard z Zimbabwe Ltd spłaci uzyskaną amortyzowaną pożyczkę. (Wskazówka: AF to 0,1142). Koszt funduszy (kapitału) ma kluczowe znaczenie dla analizy inwestycji. Zwykle mierniki wartości bieżącej o wartości ekonomicznej inwestycji zależą od zastosowania odpowiedniej stopy dyskontowej (lub stopy zwrotu). Najbardziej odpowiednią stawką jest koszt kapitału firmy. Stawka ta, o ile została ustalona, ​​stanowi miernik do testowania akceptowalności każdej inwestycji, która jest akceptowalna dla tych, którzy mają wysokie prawdopodobieństwo osiągnięcia stopy zwrotu przekraczającej koszt kapitału firmy. Koszt kapitału przedsiębiorstwa można oszacować poprzez: a) wykorzystanie stopy procentowej możliwej do uzyskania przez inwestowanie w instytucje kredytujące (depozyty lub papiery wartościowe) przed opodatkowaniem jako szacunek kosztów alternatywnych kapitału oraz b) określenie średniej ważonej podatkowy koszt kapitału, który odzwierciedla koszt wszystkich form kapitału, z których korzysta firma. Dwa podstawowe źródła kapitału to pożyczone środki od instytucji kredytowych oraz własność lub kapitał wewnętrzny reprezentujący zyski ponownie zainwestowane w działalność. Aby oszacować średni ważony koszt kapitału, należy określić: a) obecny koszt pożyczonych lub wydzierżawionych środków z każdego źródła; b) średni koszt kapitału wewnętrznego, odzwierciedlony w procentach kapitału własnego w działalności gospodarczej i podejmowanych ryzykach, oraz ) korekta z tytułu wpływu podatku dochodowego. Koszt pożyczonego kapitału Oprocentowanie pożyczkodawców zależy od rodzaju pożyczkodawcy. A ponieważ wiele z tych pożyczkodawców ma kluczowe znaczenie dla warunków rynku pieniężnego, przewidywanie kosztów kapitału pożyczonego w czasie jest nieprecyzyjne. Mniejsze trudności występują, gdy kredytobiorcy mają znaczne długoterminowe pożyczki o stałej stopie procentowej. Zwykle przybliżoną koncepcję średniego kosztu pożyczonego kapitału dla firmy uzyskuje się, dzieląc łączne odsetki zapłacone przez spółkę od kapitału pożyczonego przez to samo przedsiębiorstwo. Koszt kapitału (kapitału) Koszt kapitału własnego jest trudniejszy do określenia niż kapitał pożyczony. Teoretycznie wiadomo, że koszt kapitału własnego to koszt alternatywny polegający na umieszczeniu funduszy właścicieli w innych porównywalnych sytuacjach ryzyka. Zasadniczo w przewodniku dotyczącym wyboru odpowiedniego kosztu kapitału należy stosować warunek, że koszt kapitału własnego lub kapitału własnego powinien być równy lub wyższy od kosztu kapitału pożyczonego. Średni koszt kapitału Korzystając z bilansu lub innych informacji, można oszacować procent źródeł kapitału w przedsiębiorstwie. Zakładając, że spółka ma 50 akcji (lub będzie średnio o połowę pożyczonego i połowicznego kapitału w okresie inwestycji), średni koszt kapitału szacowany jest w następujący sposób: Tabela 3.2 Średni koszt kapitału Źródła kapitału Koszty posiadania własności przedsiębiorstwa Istnieje pięć praw własności koszty, które ponoszą każda firma, a mianowicie: koszty amortyzacji, koszty odsetek, koszty napraw i podatki oraz koszty ubezpieczenia. Są one powszechnie nazywane DIRTI 5. Jest to procedura przydzielania zużytej wartości aktywów trwałych w okresie, w którym są one własnością przedsiębiorstwa lub do czasu ich odzyskania. Poprzez amortyzację składnika aktywów uwzględnia się pogorszenie wartości aktywów w wyniku użytkowania (zużycia), wieku i starzenia się. Zasadniczo własność jest podlegająca amortyzacji, jeśli jest wykorzystywana w działalności gospodarczej lub w celu uzyskiwania dochodów, zużywa się, zanika, zużywa się lub staje się przestarzała, i ma przewidywalny okres użytkowania dłuższy niż jeden rok. Odsetek pierwotnego kosztu amortyzacji w jednym roku jest w dużej mierze kwestią osądu i zarządzania finansami. Zwykle amortyzacja przyjęta w danym roku powinna odzwierciedlać faktyczny spadek wartości aktywów - niezależnie od tego, czy ma wpływać na podatki dochodowe, czy też na niezamortyzowaną wartość składnika aktywów odzwierciedlającą wartość odsprzedaży danego składnika aktywów. Istnieją cztery główne i akceptowalne metody obliczania amortyzacji, a mianowicie: 183 metoda przyspieszonego zwrotu kosztów (ACRS) 183 metoda liniowa 183 metoda degresywnego bilansu 183, suma metody cyfr lat. Metoda systemu przyspieszonego zwrotu kosztów jest stosunkowo nową metodą obliczania amortyzacji w odniesieniu do dóbr materialnych. Został on zastosowany skutecznie w 1981 roku. Jako metoda ACRS generuje znacznie szybciej odpisać niż inne metody, ponieważ głównym celem jest oszczędności podatkowe. Zwykle nie bierze pod uwagę faktycznej zmiany wartości rok do roku. Dlatego do celów rachunkowości bardziej odpowiednie są inne metody. Dla celów podatkowych, nieruchomość jest klasyfikowana w następujący sposób: i) 3-letnia nieruchomość - samochody i lekkie ciężarówki używane do celów służbowych i niektóre specjalne narzędzia oraz podlegająca amortyzacji nieruchomość o średniej długości życia 4 lat lub mniej. ii) nieruchomości pięcioletnie - większość sprzętu rolniczego, pojemniki na zboże, konstrukcje jednofunkcyjne i płoty, hodowla bydła mlecznego i mlecznego, sprzęt biurowy i meble biurowe. iii) 10-letnia nieruchomość - obejmuje podlegającą amortyzacji nieruchomość, której spodziewany okres eksploatacji wynosi od 10 do 12,4 lat. iv) 15-letnia nieruchomość - budynki. Metoda liniowa oblicza amortyzację, Ds, w następujący sposób: OC Koszt pierwotny lub podstawa SV Wartość usterki L oczekiwany okres użytkowania składnika aktywów w przedsiębiorstwie. Metoda malejącej równowagi oblicza amortyzację jako: - niezamortyzowaną wartość aktywów RV na początek okresu księgowego, tak aby w roku 1, RV OC, a także w kolejnych latach, RV i RV i-1 - D d, i-1 x R (z wartością, która nie została odjęta od wartości początkowej przed naliczeniem amortyzacji), R stawka amortyzacyjna, która może wynosić nawet dwukrotność stopy spadku, 1L, dozwolona w metodzie liniowej. Suma metody cyfr rok szacuje amortyzację składnika aktywów w następujący sposób: - RY szacunkowe lata pozostałego okresu użyteczności S suma liczb reprezentujących lata okresu użytkowania (tj. Dla składnika aktywów o 5-letnim okresie użyteczności, wartość S wynosiłaby 12345 15 ). b) Koszty odsetek (stopy procentowe) są ponoszone przez spółkę, jeżeli ich własne lub pożyczone środki są inwestowane w trwałe aktywa, ponieważ takie pieniądze są powiązane i nie mogą być wykorzystywane do innych celów. W przypadku pożyczonych środków nastąpi regularna wypłata odsetek, stałe zobowiązanie, które musi zostać spełnione niezależnie od poziomu wykorzystania aktywów nabytych za pożyczone pieniądze. Opłatę odsetkową należy również obliczyć z kapitału własnego. W tym przypadku opłata byłaby kosztem odsetek za szansę. Opłatę roczną należy uiszczać, ponieważ zainwestowane pieniądze mają alternatywne zastosowania produkcyjne, które mogą obejmować zarówno odsetki od konta oszczędnościowego, jak i rosnącą produkcję. c) Koszty napraw są głównie kosztami zmiennymi poniesionymi na aktywach ze względu na poziom wykorzystania aktywów w wyniku zużycia. Niektóre trwałych aktywów pogarszają się jednak z czasem, mimo że nie są używane. Ogrodzenia, budynki i niektóre ruchome części maszyn i urządzeń są pierwszorzędnymi przykładami, chociaż po zużyciu ulegają one jeszcze szybszemu pogorszeniu. d) Podatki są kosztami stałymi, które zazwyczaj ponoszone są na maszyny, budynki i niektóre inne trwałe aktywa. Podatki zazwyczaj nie są związane z poziomem wykorzystania lub świadczonych usług produkcyjnych. Tak więc każda analiza inwestycji, która pomija roczny obowiązek podatkowy związany z proponowaną inwestycją, będzie niepełna. e) Koszty ubezpieczenia są również kosztami stałymi, które są ponoszone w przypadku zakupu finansowanego środka i muszą być chronione przed pożarem, warunkami atmosferycznymi, kradzieżą itp. Zazwyczaj kredytodawcy wymagają, aby finansowany składnik aktywów był ubezpieczony jako zabezpieczenie pożyczki. Niektórzy operatorzy, szczególnie ci z niskim kapitałem, ubezpieczają również niektóre z ich bardziej wartościowych aktywów, z uwagi na presję, że utrata tych aktywów będzie miała wpływ na kondycję finansową przedsiębiorstwa. W tym kraju głównymi firmami ubezpieczeniowymi są Old Mutual Insurance i General Accident Insurance, Minet Insurance, Prudential Insurance, itp. Teraz próbuj ćwiczenia 3.5. Ćwiczenie 3.5 Obliczanie amortyzacji Korzystając z prostej, malejącej równowagi i sumy metod z cyframi roku, oblicz i zestawuj amortyzację 1000 aktywów o szacunkowym 10-letnim okresie eksploatacji i przewidywanej wartości ratowania równej 10 pierwotnych kosztów. (Przyjmijmy, że dla metody malejącej równowagi obowiązuje stawka amortyzacyjna obliczona jako 20 wartości na początku roku, zwykle stawka nie może być większa niż dwukrotność stawki, która byłaby zastosowana w metodzie liniowej). Średni koszt kapitału Koszty posiadania jednostek Gotówka Środki pieniężne Rachunek przepływów pieniężnych Płatności gotówkowe Koszt kapitału pożyczonego Koszt kapitału własnego Amortyzacja DIRTI 5 Środki finansowe Wykorzystanie kosztów Koszty ubezpieczenia Stopy procentowe Działalność inwestycyjna Działalność operacyjna Rachunek przepływów pieniężnych pro forma Koszty remontów Zwroty z inwestycji i obsługi finanse SORS Źródło i zastosowanie funduszy Strategiczny czteroczynnikowy model Podatki Podatki System zbierania i oczyszczania wody opadowej W styczniu 1996 roku zainstalowaliśmy system zlewni wód deszczowych, aby wychwycić obfite opady Oregonów. Portland receives between 3 and 4 feet of rainfall annually. During a gentle rain a typical Oregon downspout sheds several gallons per minute. Our twelve hundred square foot roof captures on average 3600 cubic feet (27,000 gallons) of water per year. In 1998 we received approval from the city of Portland to use this water for all household use. This system, which cost less than 1,500, consists of the following components: A 1500 gallon plastic cistern, approximate cost: 500. Purchased from Northwest Irrigation, Tangent, Oregon, 541-928-0114. Contact local agriculturefarm stores for best prices. A 12 horsepower shallow-well pump to pressurize the water to between 20 and 30 psi (pressure is adjustable), approximate cost: 250. I utilized a Jaccuzzi brand pump. Plastic (outdoor PVC and indoor CPVC) piping to connect to the household cold water system. Two particulate filters in series, rated at 20 and 5 micron particle size, approximate cost: 20 each replaceable filter cartridges cost 3-5 each. An ultraviolet light sterilizer capable of sterilizing water at 10 gallons per minute. This appliance was recently approved for use in Oregon. I used the PURA (1-800-292-PURA, Valencia, California) model UV20-1, cost approximately 350. Uses about 40 watts. Fluorescent ultraviolet light rated at 9600 hours, about one year of continuous use. Replacement cost of fluorescent tube: about 80. Screen covering the cistern to prevent entry of mosquitoes and to catch any large particles that make it past the gutter screening. A roof-washer which wastes the first 7.5 gallons of captured water which has quotwashedquot the roof. Once the roof washer has filled, the rest of the water flows to the cistern. See below for details. A 20 gallon water butyl rubber diaphragm pressure storage tank, approximate cost: 150. A reduced pressure backflow prevention device. This was required by the city to prevent flow of rainwater into the public system. Cost: 120. This would not be necessary if we used rainwater exclusively. However, Oregon has very dry summers and our cistern is exhausted by July. We currently depend on city water during the summer. The city requires annual inspection of these devices, costing about 30. (See photo below.) A (optional) water meter to measure rainwater output, approximate cost: 45. Maintenance consists of keeping gutters and cistern screen clean. Filters and ultra-violet lamp will need periodic replacement. The tank is thoroughly cleaned annually in the summer when it empties. Backflow prevention device requires annual inspection. Public health authorities recommend periodic testing of water for fecal coliform bacteria, as for any private water system. Several recent tests showed none. The inside components of our system, pictured here, take up about 6 square feet of floor space. At the current time we continue to use the public water supply only for summertime water and occasional drinking and cooking. In fact, during the rainy season, which lasts from about September to June, our only connection to the public utility is one faucet at the kitchen sink which uses less than one gallon per day, which got us into hot water with the city water bureau. In my research on rainwater catchment systems the best single reference I have come across for detailed design guidelines is the Texas Water Development Boards Texas Guide to Rainwater Harvesting . Roofwashers. A simple prototype is shown in the TG. It consists of a length of pipe for storage of the initial flush of water with a trickle valve (hose bib just slightly opened) and clean out valve at the bottom. Only when the this pipe fills is water then allowed to continue into the cistern. Its very simple, no moving parts. The only thing I would change is to have a narrow section or trap configuration at the top to reduce mixing of the flush water with the still arriving (clean) water. Yet another method to aid this is to add a lightweight (like styrofoam) ball that would seal the intake when the roof washer fills. This simple design is very inexpensive, easy to drain or clean manually, and works very well. The TG suggests one gallon of washer capacity for each 100 square feet of roof. So make your roof washer pipe length long enough. For our model we used 20 feet of 3quot ABS. We made it in the shape of a giant U to get this length. Remember, volume equals length times area. Area equals pi times radius squared (in our case 3 inches internal diameter, or .25 foot) and one cubic foot equals 7.5 gallons. To avoid long lengths of roofwasher pipe, it makes sense to use larger diameters. Portlands chief residential plumbing inspector commented that our use of ABS didnt conform to code as plastic may eventually decay in sunlight. Therefore, you should use copper, iron, or other sunlight-resistant materials to be completely correct. Rainbarrels . A rainwater harvesting system can be as simple as a barrel connected to a downspout. Check the Rainbarrel Tutorial for tips on how to put together a system for as little as 15-20. One of our neighbors has connected his rainbarrel to his basement washing machine and gets virtually all his laundry water from this super-soft source for a miniscule investment. One notable advantage of rainwater is its softness. Rainfall in the Portland area contains about 5 mgliter of dissolved minerals. Compare this with some hard groundwater which exceeds 500 mgliter. Portland city water, which has an exceptionally pure source, is rated at 18 mgliter. According to two officials in Alaska and Hawaii with whom I have communicated, there is a long established tradition of rainwater collection in some parts of their states. According to Sourcebook Harvested Rainwater. in some areas of the Caribbean, new houses are required to have rainwater capture systems. Hawaii apparently is currently developing (or has already developed) guidelines. In Oregon, there is no regulation of water quality for individual residences -- this is left up to the homeowner. The only regulations I have come across relating to rainwater harvesting are from Ohio, whose Department of Health Administrative Code regulates private water systems. Note, in particular, Rules 3701-28-09 Continuous disinfection and 3701-28-13 Construction and surface design of cisterns, hauled water storage tanks, and roof washers. Two other great resources for rainwater harvesting information are Warwick (Coventry, United Kingdom) Universitys Development Technology Unit Roofwater Harvesting Programme and the roofwater harvesting listserve archives . Update Summer 2002 -- A different style of roof washer. This summer we installed a commercially available roof washer that uses a programmable valve to divert a rains first flow away from the cistern. A purported advantage is the absence of standing water that can stagnate and potentially contaminate the cistern water. (This could happen, for example, if the trickle valve on the conventional device were to clog or it were left closed.) Below are two photos of the system with this new device. The first photo shows the roof washer mounted on a window frame near the cistern. Rainwater, which enters from the two downspouts above, can be observed from inside the dwelling. The first flush is diverted downwards into a holding barrel. An overflow hose from the top of the cistern also empties into this barrel. Post-flush water enters the cistern via the roof washers side port through a screened cistern entry hole. The barrel overflow is directed to a swale in the middle of our back yard. Update January 2004 -- An American-made roof washer and rainwater sculpture. I never was able to get the SafeRain roof washer to function properly in Oregons often drizzly weather. Either the roof washer diversion valve would not properly close, thus diverting all the rainwater into the overflow, or it would not open after the rainfall event ended, retaining dirty water in the device. I attempted numerous times to adjust it, all to no avail. Unfortunately, for this reason, I can not recommend this device. The last straw came during recent freezing weather when the device froze with water in it, rendering it non-functional. Therefore, recently, I installed a newer style of first-flush device. This device is considerably less expensive (approximately 66 versus 140 at currency exchange rates 22 Jan 2004, including shipping) for North Americans, since it is locally made and uses standard pipe fittings. The first-flush valve kit consists of a hollow ball (see middle two photos below) which, when filled by the initial flow of water, seats itself onto a rubber gasket. This closes the overflow pipe and subsequent rainwater is then diverted to the cistern. After the rain stops the ball empties and the diversion valve returns to the open position. I will post a review of how well this device performs at the end of this rainy season. At this time it already seems to be functioning properly. At the same time I installed this roof washer I also installed a more elaborate piping configuration (see photo, above, left) leading from the downspouts to the cistern that is intended to act as a water sculpture. Viewable from our dining room window, it will display ten areas of flowing water, depending on the time in a rainwater event and the rainwater flow. During a typical Oregon drizzle, only the left most vertical pipe (see photo, above right) carries water. During a downpour all three pipes will be filled to capacity and additional flow will emerge from the 2quot elbow. Update January 2005 -- final roof washer review. Unfortunately, this second roof washer employs the same mechanism as the earlier, Australian, model to reset itself after a storm event. Both devices use a small, hollow, plastic ball that fills with water when rain begins. While the ball fills, the initial dirty rainwater is wasted. When the ball is full, it lowers over a drain hole, causing the remaining clean rainwater to be diverted into the cistern. The problem with both these devices is that their ball depends on a tiny pin-hole to empty their water when the rain stops. However, it is all too easy for this hole to become obstructed with small particles of sand or other debris common in a gutter. The ball then does not drain properly and the device does not reset itself. Thus, both devices required close monitoring and frequent manual cleaning in our system. I regret to say that I cannot recommend either one. My recommendation at this time is to employ a homemade Texas style standpipe roof washer. Its simplicity allows it to be constructed and maintained inexpensively. We have now sold this house and moved to a different residence. We will work with the new owners who will continue using this system. Rainwater Harvesting Discussion Forum Click here. Rainwater Harvesting and Purification System Sitemap November 14, 2006. Copyright: Mr. Ole Ersson As on today Mr. Ole Ersson has sold this house and moved in nearby locality. Investor Publications Beginners Guide to Financial Statements The Basics If you can read a nutrition label or a baseball box score, you can learn to read basic financial statements. If you can follow a recipe or apply for a loan, you can learn basic accounting. The basics arent difficult and they arent rocket science. This brochure is designed to help you gain a basic understanding of how to read financial statements. Just as a CPR class teaches you how to perform the basics of cardiac pulmonary resuscitation, this brochure will explain how to read the basic parts of a financial statement. It will not train you to be an accountant (just as a CPR course will not make you a cardiac doctor), but it should give you the confidence to be able to look at a set of financial statements and make sense of them. Lets begin by looking at what financial statements do. Show me the money We all remember Cuba Gooding Jr. s immortal line from the movie Jerry Maguire . Show me the money Well, thats what financial statements do. They show you the money. They show you where a companys money came from, where it went, and where it is now. There are four main financial statements. They are: (1) balance sheets (2) income statements (3) cash flow statements and (4) statements of shareholders equity. Balance sheets show what a company owns and what it owes at a fixed point in time. Income statements show how much money a company made and spent over a period of time. Cash flow statements show the exchange of money between a company and the outside world also over a period of time. The fourth financial statement, called a statement of shareholders equity, shows changes in the interests of the companys shareholders over time. Lets look at each of the first three financial statements in more detail. Balance Sheets A balance sheet provides detailed information about a companys assets . liabilities and shareholders equity . Assets are things that a company owns that have value. This typically means they can either be sold or used by the company to make products or provide services that can be sold. Assets include physical property, such as plants, trucks, equipment and inventory. It also includes things that cant be touched but nevertheless exist and have value, such as trademarks and patents. And cash itself is an asset. So are investments a company makes. Liabilities are amounts of money that a company owes to others. This can include all kinds of obligations, like money borrowed from a bank to launch a new product, rent for use of a building, money owed to suppliers for materials, payroll a company owes to its employees, environmental cleanup costs, or taxes owed to the government. Liabilities also include obligations to provide goods or services to customers in the future. Shareholders equity is sometimes called capital or net worth. Its the money that would be left if a company sold all of its assets and paid off all of its liabilities. This leftover money belongs to the shareholders, or the owners, of the company. The following formula summarizes what a balance sheet shows: ASSETS LIABILITIES SHAREHOLDERS EQUITY A companys assets have to equal, or quotbalance, quot the sum of its liabilities and shareholders equity. A companys balance sheet is set up like the basic accounting equation shown above. On the left side of the balance sheet, companies list their assets. On the right side, they list their liabilities and shareholders equity. Sometimes balance sheets show assets at the top, followed by liabilities, with shareholders equity at the bottom. Assets are generally listed based on how quickly they will be converted into cash. Current assets are things a company expects to convert to cash within one year. A good example is inventory. Most companies expect to sell their inventory for cash within one year. Noncurrent assets are things a company does not expect to convert to cash within one year or that would take longer than one year to sell. Noncurrent assets include fixed assets. Fixed assets are those assets used to operate the business but that are not available for sale, such as trucks, office furniture and other property. Liabilities are generally listed based on their due dates. Liabilities are said to be either current or long-term . Current liabilities are obligations a company expects to pay off within the year. Long-term liabilities are obligations due more than one year away. Shareholders equity is the amount owners invested in the companys stock plus or minus the companys earnings or losses since inception. Sometimes companies distribute earnings, instead of retaining them. These distributions are called dividends. A balance sheet shows a snapshot of a companys assets, liabilities and shareholders equity at the end of the reporting period. It does not show the flows into and out of the accounts during the period. Income Statements An income statement is a report that shows how much revenue a company earned over a specific time period (usually for a year or some portion of a year). An income statement also shows the costs and expenses associated with earning that revenue. The literal bottom line of the statement usually shows the companys net earnings or losses. This tells you how much the company earned or lost over the period. Income statements also report earnings per share (or EPS). This calculation tells you how much money shareholders would receive if the company decided to distribute all of the net earnings for the period. (Companies almost never distribute all of their earnings. Usually they reinvest them in the business.) To understand how income statements are set up, think of them as a set of stairs. You start at the top with the total amount of sales made during the accounting period. Then you go down, one step at a time. At each step, you make a deduction for certain costs or other operating expenses associated with earning the revenue. At the bottom of the stairs, after deducting all of the expenses, you learn how much the company actually earned or lost during the accounting period. People often call this the bottom line. At the top of the income statement is the total amount of money brought in from sales of products or services. This top line is often referred to as gross revenues or sales. Its called gross because expenses have not been deducted from it yet. So the number is gross or unrefined. The next line is money the company doesnt expect to collect on certain sales. This could be due, for example, to sales discounts or merchandise returns. When you subtract the returns and allowances from the gross revenues, you arrive at the companys net revenues. Its called net because, if you can imagine a net, these revenues are left in the net after the deductions for returns and allowances have come out. Moving down the stairs from the net revenue line, there are several lines that represent various kinds of operating expenses. Although these lines can be reported in various orders, the next line after net revenues typically shows the costs of the sales. This number tells you the amount of money the company spent to produce the goods or services it sold during the accounting period. The next line subtracts the costs of sales from the net revenues to arrive at a subtotal called gross profit or sometimes gross margin. Its considered gross because there are certain expenses that havent been deducted from it yet. The next section deals with operating expenses. These are expenses that go toward supporting a companys operations for a given period for example, salaries of administrative personnel and costs of researching new products. Marketing expenses are another example. Operating expenses are different from costs of sales, which were deducted above, because operating expenses cannot be linked directly to the production of the products or services being sold. Depreciation is also deducted from gross profit. Depreciation takes into account the wear and tear on some assets, such as machinery, tools and furniture, which are used over the long term. Companies spread the cost of these assets over the periods they are used. This process of spreading these costs is called depreciation or amortization. The charge for using these assets during the period is a fraction of the original cost of the assets. After all operating expenses are deducted from gross profit, you arrive at operating profit before interest and income tax expenses. This is often called income from operations. Next companies must account for interest income and interest expense. Interest income is the money companies make from keeping their cash in interest-bearing savings accounts, money market funds and the like. On the other hand, interest expense is the money companies paid in interest for money they borrow. Some income statements show interest income and interest expense separately. Some income statements combine the two numbers. The interest income and expense are then added or subtracted from the operating profits to arrive at operating profit before income tax. Finally, income tax is deducted and you arrive at the bottom line: net profit or net losses. (Net profit is also called net income or net earnings.) This tells you how much the company actually earned or lost during the accounting period. Did the company make a profit or did it lose money Earnings Per Share or EPS Most income statements include a calculation of earnings per share or EPS. This calculation tells you how much money shareholders would receive for each share of stock they own if the company distributed all of its net income for the period. To calculate EPS, you take the total net income and divide it by the number of outstanding shares of the company. Cash Flow Statements Cash flow statements report a companys inflows and outflows of cash. This is important because a company needs to have enough cash on hand to pay its expenses and purchase assets. While an income statement can tell you whether a company made a profit, a cash flow statement can tell you whether the company generated cash. A cash flow statement shows changes over time rather than absolute dollar amounts at a point in time. It uses and reorders the information from a companys balance sheet and income statement. The bottom line of the cash flow statement shows the net increase or decrease in cash for the period. Generally, cash flow statements are divided into three main parts. Each part reviews the cash flow from one of three types of activities: (1) operating activities (2) investing activities and (3) financing activities. Operating Activities The first part of a cash flow statement analyzes a companys cash flow from net income or losses. For most companies, this section of the cash flow statement reconciles the net income (as shown on the income statement) to the actual cash the company received from or used in its operating activities. To do this, it adjusts net income for any non-cash items (such as adding back depreciation expenses) and adjusts for any cash that was used or provided by other operating assets and liabilities. Investing Activities The second part of a cash flow statement shows the cash flow from all investing activities, which generally include purchases or sales of long-term assets, such as property, plant and equipment, as well as investment securities. If a company buys a piece of machinery, the cash flow statement would reflect this activity as a cash outflow from investing activities because it used cash. If the company decided to sell off some investments from an investment portfolio, the proceeds from the sales would show up as a cash inflow from investing activities because it provided cash. Financing Activities The third part of a cash flow statement shows the cash flow from all financing activities. Typical sources of cash flow include cash raised by selling stocks and bonds or borrowing from banks. Likewise, paying back a bank loan would show up as a use of cash flow. Read the Footnotes A horse called Read The Footnotes ran in the 2004 Kentucky Derby. He finished seventh, but if he had won, it would have been a victory for financial literacy proponents everywhere. Its so important to read the footnotes . The footnotes to financial statements are packed with information. Here are some of the highlights: Significant accounting policies and practices Companies are required to disclose the accounting policies that are most important to the portrayal of the companys financial condition and results. These often require managements most difficult, subjective or complex judgments. Income taxes The footnotes provide detailed information about the companys current and deferred income taxes. The information is broken down by level federal, state, local andor foreign, and the main items that affect the companys effective tax rate are described. Pension plans and other retirement programs The footnotes discuss the companys pension plans and other retirement or post-employment benefit programs. The notes contain specific information about the assets and costs of these programs, and indicate whether and by how much the plans are over - or under-funded. Stock options The notes also contain information about stock options granted to officers and employees, including the method of accounting for stock-based compensation and the effect of the method on reported results. Read the MDA You can find a narrative explanation of a companys financial performance in a section of the quarterly or annual report entitled, Managements Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations. MDA is managements opportunity to provide investors with its view of the financial performance and condition of the company. Its managements opportunity to tell investors what the financial statements show and do not show, as well as important trends and risks that have shaped the past or are reasonably likely to shape the companys future. The SECs rules governing MDA require disclosure about trends, events or uncertainties known to management that would have a material impact on reported financial information. The purpose of MDA is to provide investors with information that the companys management believes to be necessary to an understanding of its financial condition, changes in financial condition and results of operations. It is intended to help investors to see the company through the eyes of management. It is also intended to provide context for the financial statements and information about the companys earnings and cash flows. Financial Statement Ratios and Calculations Youve probably heard people banter around phrases like PE ratio, current ratio and operating margin. But what do these terms mean and why dont they show up on financial statements Listed below are just some of the many ratios that investors calculate from information on financial statements and then use to evaluate a company. As a general rule, desirable ratios vary by industry. Debt-to-equity ratio compares a companys total debt to shareholders equity. Both of these numbers can be found on a companys balance sheet. To calculate debt-to-equity ratio, you divide a companys total liabilities by its shareholder equity, or Debt-to-Equity Ratio Total Liabilities Shareholders Equity If a company has a debt-to-equity ratio of 2 to 1, it means that the company has two dollars of debt to every one dollar shareholders invest in the company. In other words, the company is taking on debt at twice the rate that its owners are investing in the company. Inventory turnover ratio compares a companys cost of sales on its income statement with its average inventory balance for the period. To calculate the average inventory balance for the period, look at the inventory numbers listed on the balance sheet. Take the balance listed for the period of the report and add it to the balance listed for the previous comparable period, and then divide by two. (Remember that balance sheets are snapshots in time. So the inventory balance for the previous period is the beginning balance for the current period, and the inventory balance for the current period is the ending balance.) To calculate the inventory turnover ratio, you divide a companys cost of sales (just below the net revenues on the income statement) by the average inventory for the period, or Inventory Turnover Ratio Cost of Sales Average Inventory for the PeriodIf a company has an inventory turnover ratio of 2 to 1, it means that the companys inventory turned over twice in the reporting period. Operating margin compares a companys operating income to net revenues. Both of these numbers can be found on a companys income statement. To calculate operating margin, you divide a companys income from operations (before interest and income tax expenses) by its net revenues, or Operating Margin Income from Operations Net RevenuesOperating margin is usually expressed as a percentage. It shows, for each dollar of sales, what percentage was profit. PE ratio compares a companys common stock price with its earnings per share. To calculate a companys PE ratio, you divide a companys stock price by its earnings per share, or PE Ratio Price per share Earnings per shareIf a companys stock is selling at 20 per share and the company is earning 2 per share, then the companys PE Ratio is 10 to 1. The companys stock is selling at 10 times its earnings. Working capital is the money leftover if a company paid its current liabilities (that is, its debts due within one-year of the date of the balance sheet) from its current assets. Working Capital Current Assets Current Liabilities Bringing It All Together Although this brochure discusses each financial statement separately, keep in mind that they are all related. The changes in assets and liabilities that you see on the balance sheet are also reflected in the revenues and expenses that you see on the income statement, which result in the companys gains or losses. Cash flows provide more information about cash assets listed on a balance sheet and are related, but not equivalent, to net income shown on the income statement. And so on. No one financial statement tells the complete story. But combined, they provide very powerful information for investors. And information is the investors best tool when it comes to investing wisely.

Comments

Popular posts from this blog

Forex dla poczd ... tkujd ... cych pdf chomikuj

Czy opcje na akcje wpływają na świadczenia socjalne zrobić opcje na akcje wpływają ubezpieczeń społecznych B5AKMQW) 8uv6oWoHXTLPtcwyXdWbGbdCJleMUNxWRuEltx eR1enKvFkNc) 2rwXbNQAzzjPOvG4renyw7xWDA6auUkuONtwoDCb uN8xysnZ)) OY81 ROUYDeWfW) StULN6U4KM10GAj4wgIQ-LQT FBSE32aYT66yw1 4NOPXoa8SXvZU2iyKCpApglr) B4HN, Automaty sprzedające protokoły V.5.1 systemowego rozwiązania (ATSS protokoły V.5.1). Znajdź najlepszą dla siebie w tabeli najlepszych najbardziej renomowanych brokerów Forex. Citadeles vzija ir ktor vrtgko vietjo finanu grupu Baltijas valsts. Oprogramowanie wystarczające dla przedsiębiorcy wygrywa 180 informacji o transakcjach na każdy. Nakładanie warunków, ograniczanie granic i zawężanie największego pliku binarnego. Aby zacząć z nami, potrzebujesz tylko 3 prostych kroków. Jej główna siedziba znajduje się w Luksemburgu. Nie pomoże ci to w żadnym celu. Wszelkie prawa zastrzeżone. Może to być również sytuacja, gdy wskaźniki w dłuższym okresie czasu są skierowane w górę, gdy te same ws

Bez depozytu bonus forex marzec 2017

Bez depozytu Forex Bonus Promocja została zakończona w dniu 12 marca 2017 Jednym z najwygodniejszych i najbardziej atrakcyjnych sposobów dla tych, którzy chcą rozpocząć działalność na rynku Forex jest Forex bez depozytu. Fundusze bonusowe Forex są rozdawane za darmo przez Miki Forex, aby rozpocząć handel walutami. Każdy, kto chce handlować, ma możliwość rozpoczęcia bez deponowania pieniędzy. Osoba musi tylko otworzyć konto handlowe z nami, a my wpłacimy trochę pieniędzy na to konto, aby osoba mogła zacząć handlować na rynku Forex. Premie na Forex oferowane początkującym mogą się różnić co do kwoty i warunków ich otrzymania. Wystarczy jednak zarejestrować się na stronie i zweryfikować dane osobowe, aby uzyskać premię na koncie Forex. Jest to bardzo wygodne dla początkujących handlowców, ponieważ wielu z nich obawia się zdeponować dużą sumę pieniędzy, a premia Forex tylko rozwiązuje ten problem. Bonus na rynku Forex bez depozytu jest bardzo dobry, aby wypróbować strategię handlową, uzysk

Bhavani forex satellite ahmedabad

Agencje transferu pieniędzy Western Union in Satellite, Ahmedabad Gdzie w Ahmedabad Co to jest tylko numer weryfikowany Tylko weryfikacja DialJD oznacza, że ​​informacje związane z nazwą, adresem, danymi kontaktowymi placówek biznesowych zostały zweryfikowane jako istniejące w momencie rejestracji dowolnego reklamodawcy za pomocą Just Cyferblat. Weryfikacja opiera się wyłącznie na dokumentach dostarczonych przez reklamodawców lub zgodnie ze szczegółowymi danymi zawartymi w formularzu rejestracyjnym klienta. Zdecydowanie zalecamy naszym użytkownikom korzystanie z przysługujących im uprawnień do zachowania należytej staranności we wszelkich istotnych aspektach przed skorzystaniem z usług produktów. Należy pamiętać, że Just Dial nie sugeruje ani nie jawnie promuje żadnych produktów lub usług świadczonych przez dostawców usług reklamodawców. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z regulaminem. Uzyskaj informacje przez SMSEmail Wprowadź szczegóły poniżej i kliknij WYŚLIJ Nazwa Telefon